TrackMania Exchange!
External Link: http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=4000179#auto
Track Info
Please let us know about incorrect track information.
Track Name
Name: Download Afreaka
Pack: (no track pack)
By:   Ivi » gone!
Version: 10-May-2011
TMX id: 4000179
LB Rating: Classic Leaderboard Track Classic!
Track Details
Game: TM Nations Forever
Type: Race Style: FullSpeed
Envir: Stadium Routes: Single
Length: 45s Diffic.: Intermediate
Install & Play - Download 
Offline World Record
Please let us know about broken replays or potential cheaters.
World RecordByDifferenceScore  LB
0:43.24   AR »Shadow.+ 0:00.00-
Top 10ByDifferenceScore  LB
0:43.26   Harry.esu+ 0:00.02-
0:43.27   AR »Ghost.+ 0:00.03-
0:43.30   X3Max+ 0:00.06-
0:43.34   AR »Down.+ 0:00.10-
0:43.41   quantum.kaynBock+ 0:00.17-
0:43.45   apX. agent off+ 0:00.21-
0:43.47   EviL.+ 0:00.23-
0:43.51   eckmeck+ 0:00.27-
0:43.51   Kang+ 0:00.27-
  The replay is no longer valid because the track has been updated. This replay can be beaten by any replay on the new track.
  The replay is awaiting approval by a moderator.
LB The replay is contributing to the user's leaderboard standing.
Pen Total penalty applied (platform tracks only), 10s for each respawn.
Replay is "locked" to protect solution (for 30 days).
Online World Record ... powered by Dedimania
Connecting to Dedimania, please wait ...
Author Comments

A f r e a k a
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯



First thing:

Yop guys, here I am again with a new and this time special track. But special doesn’t mean I built something new, crazy or so, but something better. I guess you can already predict something by seeing the title but whatever, it is written below. This track also planned to be duo, but I won’t write again about that and why it isn’t, even it was better for me since I could continue it alone and make surprise for one guy earlier…


The MT:

I will first write something about MT to increase curiousness. ^^. Standard: intro, cams, gps and no outro. There is my normal intro, some cams, cars and texts messed around, and sorry for little “f’ mate, but that’s just because track name and you’ll see ^^. In ingame I made gps signalization inspired by one from “Descent.”, the gps itself and camchanges are standard ofc. In outro is a little cam at start, rest is ofc “no outro” outro, just with cam2 and wall/loop cams. That’s all about MT.


The Track:

This map I started building inspired by Freak’s smoothness, so I just added about 25 sec. quickly and then my duo partner asked could we make another map and I already had 25 sec. and sent him. But our project failed so after quite much time I’ve continued it. As I saw how the track turned out pretty good, I decided to dedicate it. So, this track is, as you maybe already guessed, a tribute to Freak (I guess you know who guy I’m talking about, it is   C4 Freak). Why him? As I said this track is imo built in freak’s smooth style but before the last wall, then I think that style is killed by some different but whatever…Well, he is also my fav. fs builder and I call him smooth guy because every his map is really smooth and can’t be bad and [no homo]I just love him <3[/no homo]. And I won’t more blabla, that’s the least what I could do for ya mate. (: The track itself doesn’t have something what you didn’t see before but the flow in it is pretty good imho and I’m proud of it. The finish line is a bit too straight maybe, I know I could extend it, but I wouldn’t it goes longer than 45s, so its about 43~44s. The scenery is my normal style but heavy somehow, cause there are about 7k cc but I hope map is normally driveable, if I hadn’t problems, hopefully you won’t have them too. I just wonder if there is any wrong sign cause I don’t use them, not to mention unconnected pole. ^^. The AT isn’t hunted (43.69) cause I would like to see more replays, bad or good, just upload it to raise the LB. I know I got some maps with high Lb, but I would also like to have one with 9x k and maybe chance for classic one day so I hope here it is possible, track isn’t hard (imho) and its good 4 some hunts.


Details:

o Style : Fullspeed <3
o Coppers : ~7k
o Length : 43.xx sec.
o AT : 43:69
o Mood : Day
o MT : standard, read above
o BM : no
o Screen by   SF - Dule ty m8 ! Big : ~



Showcase:

Guess whose tracks I’ll put here, normally all his maps are just great but I won’t ofc showcase them all so there are just few very nice tracks:

Descent. by   C4 Freak

Earthquake» by   C4 Freak

Unearth. by   C4 Freak

And one more good track:
[FS] StairwayToHeaven by   banned broilerz | BB



Last Words:

That was all what I had to say, now drive it, push that LB with replay, bad or good, doesn’t matter just push. Feedbacks in any way are always welcome and nice to see so what are you waiting for ?

P.S. sorry for multilap

User Comments
Showing 39 user comment(s) ... Add Comment
  eSU.shox 17-May-2011
yes i am ivica, u dont wanna know how ur words killed me @ 256x256x256-escape the fog

its ur track-style, so fast ways & big jumps, without that many walls & loops.
so damn awesome, so at the moment, ur the best fs-mapper for me.
  Mastermind 17-May-2011
well, ivi, I'm sorry about it, but I just don't like the map. It's just a way too tight for my taste and it took me half an hour to reach... well not the finish, just the last seconds of it.
Nobody's perfect so I'm looking forward to your next maps
  Ivi » gone! 17-May-2011
np, thx for feedback anyway
  Kang 18-May-2011
@mastermind, I made a track (I've never uploaded anything) called shooting shape. I named that because in pool if you don't shoot shape, which means line your cue ball up for the next shot, you won't win. In this track it's all about lining up for the next shot.
  SF - Dule 07-Jun-2011
will make a screen
  Ivi » gone! 07-Jun-2011
ty

Thanks list

  quad2k.mp - thanks for that fast and great award mate !
  v.neck - thx, yeah bit tight at places but not hard i think :b
  xxTMxx - hehe, nice to hear that, thx !
  apX.Acer - thought it won't be, thx anyway
  Ge®|Forrest - wow, thanks for your nice comment
  C4 Freak - <3 have no way to thank you enough for this amazing award, one of my longest i have ever got I think, I'm really glad you liked it that much
  GSA|Stinger - thank you !
  EviL. - hard for you? ^^u're kidding me, thx for this award !
  sir B - thx for your simple one as always
  Quat - good to hear, thx

  Gricii <3 - simplest
  Calum_:( - so glad to see that, thanks a lot man!
  .Dotchy « - thx for helping me with the name and made it original
  [K]Dino - aimed at that, glad you like it
  AR »Down. - really my best? o_O if you say so...thanks so much m8 and great time as always
  kotarou/dlkilaser - nice
  NSNL - another simple one
  moe / gone. - thanks for thinking so but I think I got better ones
  CvRk - thank you very much mate !
  Raffi - not sure it's the best drop here but well...thx !

  Pat - wow, didn't expect such a feedback so thanks a lot for that one
  Didi|R4a - great to hear it more times
  de.point / off - thanks a lot again
  WaL-Crazy - thanks !
  Ft|nevermind.xT - don't think I deserve to see that statement, so thanks so much m8
  passion. - hard decision uhm?...thx that you awarded at the end <3
  ZoggeR|'P.H.C« - love you mate for your constant support
  eSU.shox - omg, your words are killin' me, are u serious? oO
  pascow.esu - wtf, another "your best" shooting, thank you <3 and for replay too
  'FLow.dic - thanks man

  Elystix - thx
  .Velvet - mateee, you're still active? Thank you for your one word.
  Smety´ - thx for symbol and your push <3
  Roomie¬ - I know, but glad you still had fun ^^
  DxM'Nowdy - hehe thanks to gps :b and you too ofc
  Zenit - glad you love it even though it's no bm track xD
  worm.apx - lol =D I can see you know how to make maps so why would I? But thank you for your really good award !
  quantum.kaynBock - I didn't even think sd is possible here ^^ thx
  Knalli - great to hear this, ty (:
  qb»Flow - thanks 4 your sweet award

  Kang - big thx to you man
  aLeonDegiuamelle - thank you for your patience then
  Placket.ft - thanks plack :*
  »panKey. - ty for great
  Rasque - I'm glad to hear that (:
  SF - Dule - wow, ty m8 for award and new screen <3
  armi111 - holy ****, thanks for such an awesome words mate <3
  .Wiinty - better late than never :b
  miyok - (:
  dan!el - yuppi, you made my day :b

  McBong|'P.H.C« - thanks man !
  X3Max - thx for awarding and uh ... that's pretty awesome time :OO
  arti - didn't expect new award(s) so thank you ^^
  AR »Shadow. - hey, that is sick record ! xO
  Switch - thanks (:
  Pesca - :*
  SEF Joker - ty
  'Twister - you're cooler :b
  C4 Freak 10-Jun-2011
Nice screen
  v.neck 11-Jun-2011
omg first fitted better )):
  .Wiinty 01-Jul-2011
As in Meteora, 49 never 50 =) Cmon guys (; Nice LB O:
  Ivi » gone! 02-Jul-2011
lol i hope 5oth will come one day

e: yay
  Kang 15-Jul-2011
You got #50, now i just hope someone don't come along and up a replay that knocks me off the list That took a while to get
  Ivi » gone! 15-Jul-2011
i have already got better one, shall i up?
  Kang 17-Jul-2011
  Ivi » gone! 18-Jul-2011
damn you don't know what's my pb here, i guess .51 too.
  Kang 18-Jul-2011
Yeah i n00bed up on that, i wanted to up the LB and didn't know it wouldn't work if i already had a record. I should've let you knock me off the list, really sorry for that.

On another note, i did manage that without an sd. Pretty cool

/fail
  pascow.esu 01-Aug-2011
classicz0r
  Kang 02-Aug-2011
Afreaka went classic at the same time, wow man. You are getting what you deserve finally. A good recognition that these tracks are perfect and i'm not the only one who thinks so.

awesome, now you know for a fact it's not just your name and your skills are truly genuine. Can't say the same for the botw list, crying hours deserves it, but those other tracks don't really deserve to be there imo when you look whats behind them. Pascow, devo etc. Great tracks, no recognition.

btw these tracks going classic destroyed our lb, lol
  C4 Freak 05-Aug-2011
but classic is very special. So deserved mate
  X3Max 22-Nov-2011
thx Ivica
But my walls are too bad
 Back1Page 2Next 
Screenshot
Screenshots are loading
Advertisement
User Awards
Showing 60 user award(s) ... Award This Track
User Award   Kang 18-May-2011
Snatch now this, sweet. This is my vote for best challenge so far this year. Awesome track. Keep it up man.
User Award   aLeonDegiuamelle 24-May-2011
Crazy track right here! Pretty damn tight line ,anyway very exciting ride when i learned how to drive it properly (after like 50 fail runs ) it was pure awesomeness
User Award   Placket.ft 01-Jun-2011
Great track »
User Award   »panKey. 01-Jun-2011
great
User Award   Rasque 01-Jun-2011
Nice track
User Award   SF - Dule 07-Jun-2011
Awesome!
User Award   armi111 20-Jun-2011
lol guess what.. i finished it firsttry after ppo :DD
but now to this beauty of a track and imo the word beauty is not even enough!!!! this flow is imo just unbelievable, i recognised it the first time i drove that track but i could never finish it xD
somehow it has a huge difficulty but i dont know where... its just so chilling to drive it...
and all theese smooth transitions, this is a well deserved tribute to freak, his couldnt be any smoother(that is a huge compliment )

i think this is one of the best tracks i ever drove, huge thumbs up!!!
just AWESOME!!

armi
User Award   .Wiinty 23-Jun-2011
Played this masterpiece so many times and I didn't award yet?
Sorry for the late award but here it is.
> <
User Award   miyok 01-Jul-2011
nice
User Award   dan!el 05-Jul-2011
50th award
User Award   McBong|'P.H.C« 07-Jul-2011
hard but nice track
User Award   X3Max 21-Nov-2011
Really enjoyable map
User Award   arti 06-Apr-2012
amazing
User Award   AR »Shadow. 25-May-2012
great map
User Award   Switch 22-Sep-2012
Good work here
User Award   Pesca 31-Jan-2013
User Award   SEF Joker 31-Jan-2013
nice
User Award   'Twister 09-Dec-2013
oh this is cool
User Award   scale 16-Mar-2014
User Award   apX. agent off 07-Apr-2014
nice one
 Back12Page 3Next 
v2.0.0 (Forever) © 2013 tm-exchange.com (141 queries, 0.5 seconds) Top